Звіт директора опорного закладу “Омельницький ліцей” Катерини Павлушенко за 2023/2024 навчальний рік 28 червня 2024 року в опорному закладі “Омельницький ліцей” відбувся річний звіт директора Катерини Павлушенко за підсумками 2023/2024 навчального року. На заході були присутні представники трудового колективу ліцею, батьківської спільноти, учнівського самоврядування, а також запрошені гості: Вікторія Носуль, заступник сільського голови Омельницької територіальної громади та Олег Прокопенко, начальник відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Омельницької сільської ради. Катерина Павлушенко представила детальний звіт, який охопив основні аспекти роботи ліцею протягом навчального року: освітні досягнення, проєктна робота, підтримка педагогічного колективу, кадровий потенціал, співпраця з ВНЗ та ін. Особлива увага була приділена викликам, з якими зіштовхнувся заклад у цьому навчальному році та планам на майбутній навчальний рік. Під час звіту відбулося обговорення, де батьки, учні та вчителі мали можливість висловити свої думки, задати питання та внести пропозиції щодо подальшого розвитку ліцею. За підсумками звіту представники трудового колективу, батьківської громади та учнівського самоврядування одноголосно ухвалили рішення вважати роботу директора Катерини Павлушенко задовільною. Дякуємо всім учасникам заходу за підтримку та активну участь. Разом ми продовжуємо рухатися до нових висот у забезпеченні якісної освіти та створенні сприятливих умов для розвитку наших учнів!
Звіт директора за 2022-2023 навчальний рік
Робота директора школи протягом 2022/2023 навчального року була спрямована на вирішення таких завдань:
впровадження Стратегії розвитку освітнього закладу на 2021-2026 роки та перспективного плану роботи школи на 2022-2023 роки;
підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану через удосконалення освітнього процесу;
посилення ролі національно-патріотичного виховання в організації виховної роботи;
соціальний захист, збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників;
сприяння підвищенню професійного рівня педагогічних працівників шляхом участі у проведенні науково-практичних семінарів, конференцій, самоосвітньої діяльності, проходження курсів підвищення кваліфікації;
відвідування занять учителів школи та організація взаємовідвідуваня уроків учителями школи;
підготовка актуальних питань, що розглядались на педрадах, нарадах при директорі;
стимулювання педагогів до оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями;
забезпечення змістовного інформаційного контенту наповнення WEB-сайту школи;
модернізація освітнього середовища та покращення матеріально-технічної бази.
На початок 2022/2023 навчального року у закладі освіти навчалося 234 учня на постійній основі та двоє тимчасово залучених. На сьогодні ми надаємо освітні послуги як учням з території обслуговування, так і 11 учням з числа внутрішньо переміщених осіб.
Трудовий колектив опорного закладу перед початком навчального року пройшов навчання з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Був розроблений протокол дій у випадку звучання сигналу тривоги, проведений тренінг по евакуації учасників освітнього процесу в укриття.
Турбуючись про здоров’я та безпеку учнів, відповідно річного плану роботи, були проведений Олімпійський тиждень та Тиждень безпеки дорожнього руху (восени та навесні), День цивільного захисту, Тиждень з безпеки життєдіяльності. Для проведення навчального тренінгу з надання домедичної допомоги був залучений фахівець, тренер Всеукраїнської спілки Самаритян.
У січні 2023 року були оновлені інструкції з пожежної безпеки у кабінетах опорного закладу.
Протягом квітня 2023 року колектив закладу працював над проєктом Клас безпеки. Враховуючи рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо створення та забезпечення функціонування класів безпеки у закладах освіти, спільними зусиллями працівників було облаштовано зони:
Перегляду відеоуроків та презентацій;
Пожежної безпеки;
Мінної безпеки;
Безпеки життєдіяльності;
Домедичної допомоги;
Психологічного розвантаження;
Ігрова зона.
Кожна зона оснащена іграми, лепбуками, тематичними матеріалами, які допоможуть у навчанні дітей правилам безпеки.
Кожен вчитель 5 класу нової української школи розробив власну навчальну програму на основі вибраної модельної з предмету, що викладає у 5 класі; пройшов курсову перепідготовку, що складалася з двох циклів, для роботи в новій українській школі.
За 2022/2023 навчального року було проведено десять засідань педагогічної ради. На кожному засіданні вирішувалися питання, що є важливими у роботі закладу освіти.
Атестаційна комісія опорного закладу атестувала семеро педагогічних працівників. Педагоги, що атестувалися, спланували уроки та позакласні заходи, на які були запрошені члени атестаційної комісії. Активно запрошували на такі заходи учнів і колег. За результатами атестації у 2023 році двоє працівників підвищили кваліфікаційну категорію, вчитель фізичної культури – тарифний розряд, присвоєно одне звання – старший вчитель.
Тому зараз маємо 12 педагогічних працівників з вищою кваліфікаційною категорією, 4 – з I кваліфікаційною категорією, 2 – з II кваліфікаційною категорією, 8 спеціалістів та 6 асистентів вчителів, 2 – кандидата наук.
У грудні 2022 року була складена та затверджена посадова інструкція асистента вчителя, при складанні якої були враховані і умови дистанційного навчання, і період воєнного стану.
У 2022/2023 навчальному році у опорному закладі навчалося 9 учнів з особливими освітніми потребами у шести класах, що становить майже половину класів закладу освіти. Троє з них мають статус «дитина з інвалідністю». Один учень здобував освіту на індивідуальній формі навчання (педагогічний патронаж). Для кожного учня була створена команда супроводу, яка надавала підтримку у подоланні навчальних та соціальних труднощів. Для кожної дитини з особливими освітніми потребами була розроблена індивідуальна програма розвитку з врахуванням сильних сторін. Для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами залучені реабілітолог, дефектолог, практичний психолог. Учні нашого закладу стали активними учасниками заходу, що відбувся 2 грудня 2022, присвяченому Дню інвалідності.
25 травня 2023 року на базі опорного закладу відбувся семінар «Індекс інклюзії як інструмент розвитку закладу освіти», на який було запрошено (офлайн та онлайн) директорів та заступників директорів закладів загальної середньої освіти. Колеги нашого закладу поділилися своїми кращими практиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, підкріплюючи виступи Ірини Калініченко, к.п.н., доцента, завідувачки кафедри педагогічної майстерності та інклюзивної освіти ім. М. В. Остроградського та Світлани Горбаньової, методиста ПАНО ім. М. В. Остроградського.
Відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», у 2022 році педагогічними працівниками сумарно було підвищено кваліфікацію близько 2500 годин. Це і фахові курси підвищення кваліфікації при Полтавській академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського, і підвищення фахового рівня у інших суб’єктів, що надають відповідні послуги.
Відповідно до річного плану роботи, наприкінці I та II семестрів були проведені семестрові директорські контрольні роботи. За результатами проведених робіт було проаналізовано об’єктивність оцінювання знань учнів та рівень засвоєного навчального матеріалу.
Навчальну програму опорного закладу було виконано.
Результати моніторингу якості освіти за IIсеместр 2022-2023
навчального року
Рівень знань
Високий
Достатній
Середній
5 клас
3
17
4
6 клас
3
8
1
7-а клас
5
6
5
7-б клас
0
8
6
8 клас
1
10
9
9 клас
4
16
8
10 клас
3
6
1
11 клас
0
8
3
Рівень знань
Високий
Достатній
Середній
5-11 класи
19
79
37
18 учнів по закінченню навчального року отримали похвальні листи за навчальні досягнення. Дві учениці 9 класу закінчили здобуття базової середньої освіти з відзнакою.
Учні нашого закладу показали досягнення у спортивних змаганнях. Брали участь у V Гімазіаді Полтавщини. У командних змаганнях з баскетболу 3*3, що проходили у місті Горішні Плавні 31 січня 2023 року, команда дівчат посіла почесне третє командне місце. У лютому у смт. Градизьк команда дівчат з волейболу зайняла третє місце. У змаганнях з футболу у Горішніх Плавнях у квітні 2023 року команда хлопців зайняла третє місце.
На базі опорного закладу «Омельницький ліцей» у травні 2023 року відбулася товариська зустріч між волейбольними командами дівчат опорного закладу та командами міста Горішні Плавні.
Долучилися вперше до Global Money Week (Всесвітній тиждень грошей), метою якого є розвиток фінансової свідомості дітей та молоді, формування необхідних знань, умінь, поведінки та ставлення, необхідних для прийняття розумних та зважених фінансових рішень, що дасть змогу досягти фінансового добробуту та стійкості. В рамках Тижня грошей проведені тематичні заходи, уроки, майстер-класи, спрямовані на підвищення фінансової обізнаності молодого покоління.
У 2022/2023 навчальному році педагоги опорного закладу були розподілені на чотири групи для встановлення відповідності між діяльністю закладу освіти та його результатами, а також визначення проблемних питань та шляхів удосконалення якості освітньої діяльності:
Систематично перевіряється стан ведення необхідної документації педагогічними працівниками, зокрема, календарного планування, класних журналів, журналів спостережень тощо.
Методична робота в ОЗ «Омельницький ліцей» у 2022/2023 н.р. була спрямована на різнорівневу реалізацію основних положень Національної доктрини розвитку освіти, виконання вимог Конституції та законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови», забезпечення впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, створення належних умов для адаптації до навчання в основній школі учнями 5-го класу, створення умов для особистісно орієнтованої системи неперервної освіти, забезпечення психолого-педагогічних умов для формування компетентної особистості, забезпечення умов для індивідуального розвитку єдобувачів освіти, стимулювати їх інтелектуальну та соціальну активність, мотивувати їх навчальну діяльність, забезпечення зростання фахової підготовки вчителів, вивчення та запровадження передового педагогічного досвіду, опанування педагогами інноваційних методик навчання та виховання, продовження впроваджувати новітні технології навчання, долучаючи учнів до джерел інформації через мережу Інтернет.
Відповідно до річного плану роботи ліцею на 2022- 2023 н.р., на виконання наказу від 31.08.2022 р. № 103 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2022-2023 н.р.» та з метою вдосконалення професійної майстерності педагогів, підняття рейтингу освіти, якості надання освітніх послуг, педагогічний колектив працював над методичною темою «Формування ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів в умовах зміни Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти».
З метою систематичної і планомірної колективної та індивідуальної діяльності педагогічних кадрів по підвищенню методичного, теоретичного, наукового та професійного рівнів, впровадження інноваційних педагогічних технологій, виховання дієвого інтересу здобувачів освіти до самостійної навчальної діяльності та на основі вивчення результативності освітнього процесу, професійних потреб та інтересів педагогічних кадрів, рівня їх компетентності, у закладі протягом року продовжили тематичну роботу:
педагогічна рада ( директор ОЗ Павлушенко К.В );
психологічна служба ОЗ (практичний психолог Сороколат А.К., соціальний педагог Песиголовець В.С.);
методична рада закладу (голова МР Павлушенко К.В.);
7 шкільних методичних об’єднань:
м/о вчителів початкових класів (голова м/о Бондаренко Г.Л);
м/о вчителів мовно-літературної галузі (голова м/о Сивокінь В.В.);
м/о вчителів громадянської та історичної галузі (голова м/о Пилипенко К.І.);
м/о вчителів фізичної культури, природничої, технологічної, соціальної і здоров’язбережувальної, мистецької галузей (голова м/о Підгорна Ю.О);
м/о вчителів математично-інформатичної галузі (голова м/о Кушко Т.А.);
м/о асистентів вчителів (голова м/о Кушко І.О.);
м/о класних керівників (голова м/о Карпенко Л.В.);
творча група «Нова українська школа: практичний аспект, 5 клас»
(керівник Сивокінь В.В.);
наставництво, що здійснювалося у роботі з молодими спеціалістами
П.І.Б.молодого педагога
Спеціальність
П.І.Б.наставника
Спеціальність
Категорія,звання
Бакіна Лілія Сергіївна
Педагог-організатор
Карпенко Людмила Вікторівна
Заступник директора з ВР
вища
Сороколат Альона Костянтинівна
Практичний психолог
Павлушенко Катерина Валеріївна
Директор ОЗ
Вища
Іваненко Олег Станіславович
Вчитель трудового навчання
Кушко Тетяна Анатоліївна
вчитель фізики і математики
Вища
Кушко Ірина Олександрівна
асистент вчителя, вчитель математики
Миршниченко Лідія Дмитрівна
вчитель математики
Вища
Перевертайло Вікторія Василівна
асистент вчителя
Заворотня Людмила Вікторівна
вчитель початкових класів
вища
Одним з пріоритетних питань методичної роботи є підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення, задоволення індивідуальних потреб педагогічних працівників в особистому та фаховому зростанні. Учителі закладу систематично працювали над підвищенням рівня професійної компетентності й неперервного вдосконалення педагогічної майстерності, відвідували тренінги, online-курси, вебінари, активно брали участь в обласних заходах ПАНО, у семінарах, АТМУ, засіданнях творчих та ініціативних груп тощо. Курси підвищення кваліфікації за накопичувальною схемою відповідно плану-графіку (січень – грудень 2022 року, січень-червень 2023 року) в онлайн-режимі пройшли 11 педагогічних працівників закладу.
Протягом 2022-2023 н.р. педагогічні працівники закладу брали участь у таких методичних заходах :
– участь у серії вебінарів «Школа благодійності», участь у серії вебінарів проєкту «Прозора школа»;
– Кушко І.О., курси “Нова українська школа: перехід на наступний рівень” (Сертифікат ПАНО №13194);
– Сивокінь В.В., вебінар «Шляхи удосконалення роботи вчителя з учнями з ООП» № FV144882. від 25.11.2022)
– Прядко О.Б., Заїченко Л.А., Кушко І.О., Кушко Т.А. пройшли онлайн-курс «Освіта для всіх: різноманітність, інклюзія та фізичний розвиток»;
– Сивокінь В.В., Трушевська О.Б., участь у засіданні обласної авторської творчої майстерні Кислої І.І. (переможниця конкурсу «Учитель року» м.Полтава) «Ефективні прийоми вивчення української мови для успішної комунікації»;
– Підгорна Ю.О., пройшла курсову перепідготовку вчителів фізичної культури (Свідоцтво ПАНО);
– Павлушенко К.В., Карпенко Л.В., Сивокінь В.В. у рамках проекту «Прозора школа» участь у колі підтримки з психологинею Катериною Гольцберг «Як не втратити сенс життя під час війни»;
– Димчишина Л.М. , участь у тренінгу «Soft skill»;
– Трушевська О.Б., реєстрація та участь у Всеукраїнській інтернет-конференції «Пріоритети в освіті: мотивація до навчання», участь у роботі обласного вебінару з Л. Тереховою та Ю. Кращенком «Академічна доброчесність у позашкіллі», у засіданні обласної авторської творчої майстерні учителя української мови та літератури Устименко О.Г. з теми «Розвиток креативної особистості шляхом використання методів технології «Школа діалогу культур»;
три педагогічні працівника закладу здобувають вищу освіту, навчаючись у ВНЗ (м.Полтава, м.Глухів, м. Кременчук).
Протягом 2022-2023 навчального року, відповідно до умов адаптивного карантину та роботи закладу в період воєнного стану, було проведено: 10 засідань педагогічних рад, наради при директорові, інструктивно-методичні наради, засідання наукових керівників НДР учнів. Учителі активно працювали, були учасниками методичних заходів різних рівнів:
відбулися засідання шкільних методичних об’єднань, МР закладу, творчої групи з питань:
– організації і проведення шкільного етапу та підготовки до участі учнів закладу у районному етапі Всеукраїнських предметних олімпіад, конкурсі-захисті НДР в МАН, конкурсах учнівської творчості, акціях тощо;
– обміну досвіду роботи по впровадженню інноваційних педагогічних технологій на уроках в початкових класах, обговорення і схвалення навчальних програм, про види оцінювання та документи про навчальний поступ здобувачів освіти 5 класу НУШ, про особливості ведення шкільної документації, участі у конкурсі професійної майстерності «Учитель року»;
– про інклюзивне навчання як рівний доступ до якісної освіти;
– наставництва молодих спеціалістів закладу, взаємовідвідування уроків, атестації педагогічних працівників, проведення та обговорення відкритих уроків, позаурочних заходів тощо;
Протягом 2022-2023 н.р. педагогічними працівниками закладу були проведені відкриті уроки і заходи:
відкритий урок з української літератури у 6 кл. «Стрілецькі пісні. «Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що стала народною» (Сивокінь В.В.)
відкритий урок з математики у 2 кл. «Додавання круглого й одноцифрового чисел. Визначення часу за годинником» (Бондаренко Г.Л.)
позакласний захід «Краса математичної лінії» (Мирошниченко Л.Д.)
відкритий урок з ЯДС у 3 кл.: “Безпечний дім”, не було світла (Кононова С.В.)
відкритий урок з алгебри, 7 кл. «Перетворення виразів» (Кушко Т.А.)
відкритий урок з біології у 7 кл. « Різноманітність птахів» (Момот Н.І.)
Квест «Мандруємо разом із Григорієм Сковородою» (Плескач Ю.А., Сивокінь В.В.)
відкритий урок з математики у 5 кл. «Площа прямокутника і квадрата» (Карпенко Т.М.)
позакласний захід «Турнір кмітливих» (Карпенко Т.М.)
відкритий урок з ЯДС у 1 кл.«Група продуктів»(Здорове харчування) (Заворотня Л.В.)
відкритий урок з української мов у 4-А кл. « Визначаємо число і рід іменників» (Гончар О.Д.)
позакласний захід «У темряві, але зі світлом в середині» (Кушко Т.А.)
відкритий урок з хімії у 7 кл. «Хімічні явища. Захист проектів» (Димчишина Л.М.);
3) пройшли обговорення виступів учителів:
– «Застосування новітніх підходів при організації навчальної діяльності першокласників» (Заворотня Л.В.);
– «Розвиток пізнавальної самостійності учнів з особливими освітніми потребами» (Кушко І.О.);
– «Ігрові та діяльнісні методи навчання в початковій школі» (Старінцева К.Г.);
– «Організація діяльності в 5 класі, впровадження Державного стандарту» (творча група учителів :Карпенко Т.М., Трушевська О.Б., Гончар О.Д.);
– «Профілактика гіподинамії учнів на уроках фізичної культури для підвищення рухової активності» (Підгорна Ю.О.);
– Використання Google Classroom (G-suite for Education) та інших онлайн-сервісів для організації дистанційного навчання (обмін
досвідом з колегами закладу щодо створення Google форм) (Кушко Т.А.)
у листопаді 2022 р. учитель 2 класу Бодаренко Г.Л. уже вдруге успішно пройшла серед 1500 учителів початкових класів України сертифікацію, що є своєрідним зовнішнім оцінюванням професійних компетентностей педагогічного працівника, що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи;
учитель 3 класу Кононова Світлана Володимирівна цьогоріч гідно представила наш навчальний заклад у ІІ відбірковому етапі конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року – 2023» у номінації «Початкова освіта» (диплом ПАНО);
шість педагогів закладу у 2023 р. атестувалися на підтвердження попередньо присвоєних кваліфікаційних категорій і один – на встановлення вищої кваліфікаційної категорії;
створені і наповнюються сайти 5 методичних об’єднань вчителів різних предметних галузей;
для активізації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти, вчителі для учнів різних вікових груп і для педагогів закладу провели цікаві й змістовні заходи:
– Всеукраїнських предметних учнівських олімпіад серед учнів 4, 6-11класів (148 учасників, з якими працювали учителі 4,6-11 кл.);
– ХХІІІ Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика (учителі української мови Сивокінь В.В., Карпенко Л.В., Трушевська О.Б., Патерило А.І., вчителі 3-4 класів Кононова С.В., Гончар О.Д., Старінцева К.Г.). До обласного етапу ХХІІІ Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика учителі української мови Сивокінь В.В., Трушевська О.Б. підготували своїх учнів, які вибороли призові І і ІІІ місця. Учсеукраїнському етапі конкурсу.
– ХІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім.Тараса Шевченка (учителі української літератури КарпенкоЛ.В., Трушевська О.Б.,Сивокінь В.В., Патерило А.І., класоводи Кононова С.В., Гончар о.Д., Старінцева К.Г.);
– залучили до предметних інтелектуальних та творчих конкурсів районного, обласного, Всеукраїнського рівнів:
з інформатики «Бобер» (148 учасників) (шкільний координатор Нікітіна А.В.);
з математики «Кенгуру» (41 учасник) (шкільний координатор Кушко Т.А.);
до обласного конкурсу на написання есе «Війна за СВІЙ шлях: дитячий погляд» (серед учнів 2-11 кл., учителі Бондаренко Г.Л.( Салтикова М., диплом), Кудін А., сертифікат), Кононова С.В., Гончар О.Д., Старінцева К.Г., КарпенкоЛ.В., Трушевська О.Б., (Мельник М., Грамота переможця), Сивокінь В.В. (Плескач Андрій, 8 кл. отримав Диплом переможця);
ІІ етапу конкурсів: ХХІІІ Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика (І м. – Карпенко А., 10 кл. і Мельник М., 5 кл.) та ХІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім.Тараса Шевченка;
олімпіади з історії і географії на освітній платформі «На Урок» (координатор ПилипенкоК.І.). Взяло участь 14 учнів, сертифікат учасника – 9 учнів, 3 учні Дипломи ІІІ ступеня);
обласного етапу конкурсу-захисту учнівських науково-дослідницьких робіт в системі МАН (4 роботи, наукові керівники: Нікітіна А.В., Димчишина Л.М., Трушевська О.Б., Пилипенко К.І.)
Міжнародного дистанційного конкурсу з української мови і
літератури «Олімпіс 2022 – Осіння сесія» (вчитель Старінцева К.Г., Сивокінь В.В. (Карпенко А. 10 клас – диплом ІІ ступеня; Плескач А. 8 клас – сертифікат,Вишнивецька А. 6 клас – сертифікат)
до участі у ІІІ Всеукраїнському відкритому марафоні з української мови (вчителі Гончар О.Д., Старінцева К.Г, КарпенкоЛ.В., Трушевська О.Б.,Сивокінь В.В. );
15.09.2022 р. – у природоохоронній акції «Птах року: ластівка міська» (5 робіт відзначено Грамотою Полтавського ЕНЦ учнівської молоді);
у конкурс відеороликів про власні поетичні твори (4-А кл. Гончар О.Д.).
обласного конкурсу « Збережемо біорізноманіття рідного краю імені Олени Байрак (2 учасника, секція «Екологгічна інфографіка», Димчишина Л.М., Момот Н.І.)
у конкурсі «Не сподівайтеся позбутися книжок» (Гончар О.Д.: Лаврова Ю –Диплом І ст., Коваль Т.-сертифікат учасника, Разно І.-Диплом І ст., Поплавський І.-Диплом ІІІ ст.)
09.11.2022 р. – у ХХІІ Радіодиктанті національної єдності (учні 8-11 класів)
У XV Всеукраїнській інтернет-олімпіаді « На урок» з хімії (Момот Н.І., Карпенко А, 10 клас, диплом ІІ ступеня);
11-13.11.2022р. – у ХІІІ Всеукраїнській краєзнавчій конференції учнівської молоді «Мій рідний край, земля моя очима сучасників» десятикласник Москаленко Олексій гідно представив своє дослідження у секції «Історичне краєзнавство» (керівник Пилипенко К.І., сертифікат учасника);
Участь у STEM-змаганнях для учнівської молоді “PIA – Physics in Advent” (2 учні).
Участь в обласному дистанційному конкурсі з математики (координатор Кушко Т.А.) Грамота учасника другого етапу обласного дистанційного конкурсу з математики, наказ Полтавського ОЦНТТУМ ПОР від 21.11.2022 № 74 ( Лавров Д.);
У обласному етапі конкурсу читців «Тарасовими шляхами» учні закладу Плескач А. (8 кл, учитель Сивокінь В.В.). та Безкоровайний І. (5 кл., учитель Трушевська О.Б.) були нагороджені Дипломом ІІІ ступеня за акторську майстерність та Грамотою глядацьких симпатій за оригінальне виконання твору;
У Всеукраїнському конкурсі з фізики «Левеня» (Карпенко А., 10 кл, Сертифікат, відмінний результат), учитель Кушко Т.А.
в обласному етапі конкурсі головоломок (Весняний сезон, молодша ліга). Диплом ІІ ступеня (Лавров Д., 7 кл.), учитель Кушко Т.А.
26.03.2023 р.- участь шести учнів ліцею (Андрущенко В.,11 кл. (науковий керівник Кушко Т.А.), Мурашко А, 9 кл. (науковий керівник Момот Н.І.), Логвиненко А., 10 кл. (науковий керівник Павлушенко К.В.), Сирбу С., 9 кл. (науковий керівник Димчишина Л.М.), Карпенко А., 10 кл. (науковий керівник Трушевська О.Б.), Огир А., 9 кл. (науковий керівник Нікітіна А.В.) у І-их учнівських наукових читань “The first steps to science” в Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка
Проведені:
практикум для учителів закладу «Використання ресурсу Wordwall під час навчального процесу» (м/о вчителів початкових класів);
тренінг для колег « Запис уроку» (м/о вчителів математичної та інформаційної галузей);
воркшоп «Вмію сам – навчу колегу» з теми «Цифрові інструменти
у роботі вчителя» (Старінцева К.Г., Бондаренко Г.Л.);
психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 5 класу»;
методичні консультації для наукових керівників учнівських НДР, надані вчителям закладу рекомендації щодо створення е-портфоліо, проведення самоаналізу уроків (Трушевська О.Б.).
участь у тренінгах «Академічна доброчесність» та «Академічна доброчесність-шлях до успіху»;
для педагогів ліцею тренінги “Soft skills”
25.05 2023 р. вчителі закладу пройшли навчання за програмою виїзного семінару ПАНО «Індекс інклюзії як інструмент розвитку закладу освіти» та отримали сертифікати (6 год./0,2 кред ЕCTS)
Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей завдань та системи освіти. Сороколат А.К., практичним психологом, було проведено: психолого-педагогічні обговорення «Як підняти соціальний статус учня в групі» (березень), «Роль позитивних емоцій в самоактуалізації педагога» (травень). Надала рекомендації щодо використання ігор в освітньому процесі «Ігри на уроках та в позаурочній діяльності», провела з педагогами ряд рефлексивних зустрічей «Професійна компетентність педагога».
Власні розробки учителів ОЗ (тести, методичні розробки уроків) внесені до Інтернет-каталогів на освітні платформи «Всеосвіта», «На Урок» (Старінцева К.Г., Бондаренко Г.Л., Кушко Т.А., Димчишина Л.М., Момот Н.І.), надруковані тези з НДР учнів, представлених на І-их учнівських наукових читаннях “The first steps to science” в Полтавському НПУ ім.В.Г. Короленка, тези з дослідження «Історія родини Сапсаїв» у збірнику статей ХІІІ Всеукраїнської краєзнавчої конференції учнівської молоді «Мій рідний край, моя земля очима сучасників» (частина І. Секції: «Історичне краєзнавство», «Етнографічне краєзнавство»). – Миколаїв: МОЦНПВТК УМ, 2022. – 207 с.
Усі вчителі закладу працювали над індивідуальними педагогічними темами і продовжують вивчати і впроваджувати в практику своєї діяльності передовий педагогічний досвід, інноваційні технології навчання та виховання школярів.
Систематично оформлялися дописи ( матеріали ) і висвітлювалисяся на сайті опорного закладу http://omelnyk-zosh.pl.sch.in.ua/, сторінках Facebook, Instagram
Виховна робота в 2022-2023 н.р. здійснювалася відповідно до основних нормативно-правових документів , що регламентують роботу в ЗО – ЗУ «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепція Нової української школи, Концепція національно-патріотичного виховання, Концепція «Безпечна школа» Полтавської області та реалізовувалася згідно річного плану та основних напрямків ВСЗЯО, зокрема : «Освітнє середовище» та «Діяльність педагогічних працівників»
Відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях.
Пріоритетним завданням педагогічного колективу в умовах воєнного часу стала повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу, яка безпосередньо здійснювалася і продовжується здійснюватися класними керівниками системно через спілкування , заплановані заходи, години спілкування. Вчителі закладу освіти пройшли навчання в програмі «Безпечний простір» в рамках проєкту «SAFE SPACE – Невідкладна психосоціальна підтримка для учнів та шкільних вчителів»
Напрям «Освітнє середовище»
Сформовано актуальну базу даних щодо учнів/учениць пільгових категорій, а саме : діти під опікою, діти – сироти, діти з багатодітних сімей, діти ООП, діти ВПО, діти батьків УБД, діти з інвалідністю з відповідними підтверджуючими документами. На стадії вивчення питання щодо можливої організації пільгової підтримки дітям, чиї батьки сьогодні стали на захисті нашої держави( нормативно-правовий аспект)
Розроблено чіткий механізм моніторингу відвідування учнями навчальних занять та алгоритм дій в разі відсутності учня/учениці на заняттях більше 10 днів без поважної причини. Це питання було розглянуто на засіданні педагогічної ради , постійно на контролі /розгляді засідання методичного об’єднання класних керівників. Зокрема на початку року гостро стояло питання охоплення навчанням учня 1 класу Середи Олександра. Підключено всі відповідні механізми реагування , залучено відповідні організації. Питання вирішено в максимально в короткі терміни – дитина залучена до навчання.
З метою організації безпечних і комфортних умов навчання проведено цикл бесід з БЖД , Єдиний урок безпеки – навчання правил поведінки в умовах воєнного стану ( під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога, інш.), тиждень безпеки дорожнього руху. Всі бесіди/заходи фіксуються в електронному журналі на сторінці «Година спілкування»
З метою створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації в ЗО реалізується план заходів , спрямованих на запобігання та протидію випадків булінгу в освітньому закладі (наказ від 01.09.2022 № 125 « Про організацію заходів з розбудови антибулінгової політики в 2022-2023 н.р. ». Команда фокус – групи з розбудови антибулінгової політики в ЗО провела дослідження, щоб оцінити рівень сформованого психоемоційного комфорту в педагогічному та учнівських колективах, провели моніторинг ефективності проведених заходів та напрацювали рекомендації щодо вдосконалення дієвих кроків в цьому напрямку.
В рамках проведення Всеукраїнського проєкту «16 днів проти гендерно зумовленого насильства» проведено ряд онлайн заходів, тематичних годин спілкування, розроблено пам’ятку «Стопбулінг», організовано просвітницьку роботу з батьками.
Одним із пріоритетних напрямків є робота з попередження та профілактика випадків домашнього насильства. З цією метою розроблено чіткий Протокол про дії учасників освітнього процесу в ситуаціях насильства, а саме в ситуаціях жорстокого поводження з дитиною, ситуаціях домашнього насильства, ситуаціях булінгу; визначено уповноважену особу- відповідальну за прийом заяв фактів насильства або звернень про вчинення насильства ( заступник з ВР Л.В.Карпенко)
Створено та працює Рада профілактики правопорушень ( наказ № 116 від 31.08.2022), затверджено заходи з попередження правопорушень, бездоглядності та злочинності серед учнів. Свою діяльність Рада здійснює відповідно до Положення. Проведено ряд засідань, на яких розглянуто питання організації посиленого педагогічного супроводу учням за поданнями класних керівників та намічено ряд заходів для усунення проблемних питань щодо навчання та виховання окремих учнів. Проводилася системна робота з батьками учнів, чиї діти потребують корекції в поведінці, мають проблеми з поведінкою.
З метою захисту прав дітей в ЗО свою діяльність на громадських засадах здійснює громадський інспектор з охорони дитинства . В 2022-2023 н.р. цю функцію виконує Прядко О.Б ( наказ від 23.09.2022 № 139)
Налагоджено тісну співпрацю з Службою у справах дітей та Відділом охорони здоров’я, праці , соціального захисту населення виконавчого комітету Омельницької сільської ради, протягом навчального року проводилися зустрічі з представниками патрульної поліції м. Кременчук, відділу ювенальної превенції ( Самойленко А.М.)
В контексті формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору проведено ряд заходів просвітницького, національно-патріотичного, волонтерського спрямування :заходи з нагоди Дня прапора, Дня Незалежності, проведено Свято першого дзвоника та тематичний перший урок “Сильні люди сильної країни” ( онлайн – формат), урок мужності до Всесвітнього дня миру «Хай буде мир на всій землі», захід до Дня українського козацтва, флешмоб вдячності «Завдяки тобі»,започатковано загальношкільний спортивно-розважальний конкурс «Козачка року», організовано майстер-клас з розпису пряників «Солодкий дарунок Захисникам», вироби передано волонтерами на передову нашим бійцям ЗСУ.
Протягом навчального року організували дві благодійні ярмарки «Тепло дитячих сердець», зібрані кошти ( 30 тисяч 59 грн.50 копійок) передали волонтерам на закупівлю генераторів нашим військовим та на одяг пораненим у військовий шпиталь та для придбання авто нашим військовим. Організували благодійну акцію «В’яжу для ЗСУ», вив’язані теплі шкарпетки передали військовим на передову.
Створено фото інсталяцію «Незламні. Школа в період війни», відкрито кімнату історичної пам’яті , в якій реалізовано загальнодержавний проєкт від Міністерства ветеранів “Місце шани та вдячності”, загальношкільний проєкт «Літопис школи» до 40-річного ювілею школи на стадії збору інформації
Навчальний заклад відкритий до пошуку нових можливостей для росту, розвитку, до нових цікавих зустрічей та знань. Тож, цьогоріч ми стали учасником пілотного проєкту від офісу доброчесності Національного агенства з питань запобігання корупції ( шкільний модератор проєкту Павлушенко К.В.), головна мета якого- допомогти українським школам якісно трансформувати освітнє середовище й запровадити навчання з антикорупції та доброчесності. Завдяки перемозі в національній кампанії «Велосипедом до школи», яку в Україні реалізує громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» U-CYCLE, наш заклад отримав два новенькі спортивні велосипеди із замками до них, два велошоломи, встановлено новеньку велопарковку на шкільному подвір’ї. Метою даного проєкту є сприяння сталій мобільності та покращення безпеки дорожнього руху для дітей та молоді в Україні.( шкільний модератор проєкту Карпенко Л.В.) Попереду облаштування веломайданчика та навчання вчителів – веломенторів. Другий рік поспіль беремо участь у всеукраїнському екопроєкті «Мішечок», метою якого є виховання екосвідомості, звернення уваги на проблему тотального забруднення планети пластиком.
Започатковано тісну співпрацю з Кременчуцьким льотним коледжем ХНУВС, підписано Меморандум про співпрацю, в рамках якого відбулися спортивні заходи, заходи волонтерського спрямування, організовано дружню поїздку з обміну досвідом між учнівським врядуванням «КРОК» та студентсько – курсантським врядуванням коледжу.
Продовжуючи тему співпраці цьогоріч підписали Меморандум про співпрацю між ЦУВ «КРОК» та учнівським самоврядуванням Рокитненської гімназії, провели спільний захід до Дня місцевого самоврядування. Продовжуємо співпрацю з Кременчуцьким районним судом , що триває в рамках підписаного в минулому році Меморандуму
Створено умови для творчої реалізації особистості, а саме працюють гуртки : хореографічний ( керівник Бакіна Л.С.), декоративно-прикладного мистецтва «Creative art» ( керівник Перевертайло В.В.), військово-патріотичного спрямування «Джура» ( керівник Іжевський І.А.). В перспективі робота літньої танцювальної студії «Сяйво»
Напрям «Діяльність педагогічних працівників»
З метою організації ефективного планування класними керівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти свою роботу протягом року здійснювало методичне засідання класних керівників ( МОКК). В І с. проведено два засідання. Серед питань, що виносилися на розгляд засідання методичного об’єднання класних керівників “Підсумки. Виклики.Перспективи”( протокол № 1 від 23.08.2022)
Про особливості організації виховної роботи в 2022-2023 н.р.( рекомендації МОН)
План роботи МОКК на 2022-2023 н.р.
Документація класного керівника
Різне
Засідання МОКК ( протокол №2 від 11.11.2022)
Про реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання в ЗО
Про стан роботи із запобігання торгівлі людьми, профілактики та протидії поширенню наркоманії, злочинності, тютюнопаління.
У червні колектив МОКК підвів підсумки роботи в 2022-2023 н.р., зробив SWOT – аналіз своєї діяльності
З метою обміну досвідом, поширення кращих практик у виховній роботі започатковано на засіданнях МОКК освітню рубрику воркшоп «Вмієш сам- навчи колегу». Проведено майстер – класи з використання онлайн-інструментів на годинах спілкування (підготували Старінцева К.Г., Бондаренко Г.Л.), психологічні практики з подолання стресу «4 стихії» ( Карпенко Л.В.), на згуртування та психо-емоційне налаштування ( Старінцева К.Г.)
Створено сайт методичного об’єднання класних керівників , робота над його наповненням триває
З метою поширення кращих практик класних керівників у роботі з класними колективами затверджено графік проведення відкритих годин спілкування та відповідно проведено виховний захід “Абетка безпеки”( 1 клас, Заворотня Л.В.), “Сім’я, родина, рід. Роль сім’ї в моєму житті”( 3 клас, Кононова С.В.), виховна година до Дня Збройних сил України «За Україну, за її волю, за честь, за славу, за народ!»( 7-А клас Момот Н.І.), “Омельник моє рідне козацьке село”( 8 клас, Пилипенко К.І.).
В контексті співпраці з батьками створено шкільний батьківський комітет, який діє відповідно до Положення та з дотриманням нормативно-правових документів, що регламентують роботу ШБК. Обрано голову, секретаря. Проведено три засідання, одне з яких, в рамках інноваційного підходу, в форматі «На каву до директора»
Перезавантаження потребує робота Ради ліцею. Работа в цьому напрямку триває.
В умовах реформування освіти поновлено Положення про академічну доброчесність, обговорено та затверджено на серпневому засіданні педагогічної ради, оприлюднено на офіційному сайті ЗО.
З огляду на формат навчання харчування в ЗО в 2022-2023 н.р. не здійснювалося ( наказ від 31.08.2022 № 117 «Про призупинення харчування » та продовжує свою роботу робоча група з впровадження системи НАССР в ЗО ( наказ № 82 від 29.08.2022)